Duurzame verzending
Betaal achteraf met Klarna
Shop online & instore
€10,- korting eerste online aankoop
0

FAQ

Bestellen & Levering

Inhoud accordeon

Stap 1. Kies je favoriete paar schoenen of accessoires;
Stap 2. Plaats je artikel(en) in je winkelmand;
Stap 3. Vul je persoonlijke gegevens in of log in op je account;
Stap 4. Controleer je adres;
Stap 5. Kies of je jouw pakket thuis wil laten bezorgen of dat je het liever ophaalt in onze winkel Bata Superstore in Best;
Stap 6. Kies een betaalwijze: Ideal, Achteraf betalen, Creditcard of Bankcontact
Stap 7. Controleer nogmaals jouw bestelling en ingevoerde keuzes en kies voor ‘Bestelling betalen’. Je zal automatisch worden doorgeleid naar de betaalpagina van jouw keuze.

Geen zorgen, dat kan gebeuren! Klik op de inlogpagina (onder Account) op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul het e-mailadres in waarmee je bij ons geregistreerd staat. Vervolgens ontvang je een mail met een link waar je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Bedankt voor je bestelling! Het kan enkele minuten duren voordat je de bevestigingsmail ontvangt. 

Let op: het kan voorkomen dat je bevestigingsmail in je spam/ongewenste inbox terechtkomt. Check daarom altijd deze inbox voor jouw Bata Superstore e-mailnotificatie. Heb je de e-mail niet ontvangen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Ja natuurlijk! Op het moment dat de bestelling verstuurd wordt vanuit ons distributiecentrum, ontvang je een verzendbevestiging. De factuur wordt als PDF bestand meegestuurd met de verzendbevestiging. Deze factuur is voor eigen administratie.

De bestelling kan geannuleerd worden, helaas is het niet mogelijk om deze zelf te annuleren. Neem telefonisch contact op met de klantenservice om je bestelling te annuleren. Zorg ervoor dat je je ordernummer bij je hebt, zo kunnen wij jou nog sneller van dienst zijn.

Maandag t/m vrijdag:
Wij doen ons uiterste best je bestelling z.s.m. te verzenden. Normaal gesproken versturen wij bestellingen tussen maandag en vrijdag. Afhankelijk van de voorraad en de locatie wordt je bestelling binnen 1-3 dagen verzonden.   

 

PS. Heb je je bestelling binnen 5 werkdagen niet ontvangen, laat het ons dan weten via klantenservice@batasuperstore.nl. Binnen 1 a 2 weken kunnen wij bijna altijd het pakket nog traceren (in samenwerking met de verzender). Na 14 dagen kunnen wij hierin helaas niets meer betekenen en ligt de verantwoordelijkheid bij jou als klant, klachten die na 14 dagen gemeld worden zullen wij daarom niet vergoeden. 

 

Zaterdag en zondag:
Bestel je op zaterdag of op zondag dan versturen wij jouw pakket in de week aansluitend.

Bovenstaande bezorgopties gelden voor levering aan huis.

 

Ophalen in de winkel:
Dezelfde dag besteld voor 16.00 uur dan staat je bestelling de volgende dag gereed (m.u.v. zondag). Voor 14.00 uur besteld; en je wil je je pakket dezelfde dag nog ophalen, bel dan even met de winkel om te kijken of deze reeds klaarstaat. 

De verzendkosten, vanaf janauri 2024, als je een bestelling plaatst, zijn €4,99. Bij het volledig retour zenden van de hele order worden de verzendkosten vergoed en terugbetaald.

 

LET OP!

Stuur je een deel van je bestelling retour dan zijn de verzendkosten en de retourkosten voor eigen rekening. 

 

Haal je je pakket op of breng je een pakket retour in onze winkel dan is het altijd gratis. Let op! Afhalen kan alleen in Beste, retourneren kan in Uden en in Best.

 

Kijk voor de openingstijden van Bata Superstore op www.batasuperstore.nl.

 

Je kunt een Bata Superstore kortingscode inleveren tijdens het afronden van jouw bestelling op de betaalpagina onder het kopje: ‘Kortingscode’.
Een Bata Superstore cadeaubon kun je alleen inleveren in onze winkel.

Betalen

Inhoud accordeon

iDEAL
iDEAL is veilig, snel en makkelijk!
De volgende banken zijn hierbij bijvoorbeeld aangesloten: Rabobank, ABN AMRO, ING, ASN RegioBank, Van Lanschot Bankiers of SNS bank. 

-Bankcontact
-Creditcard

-Klarna; achteraf betalen (+€1,36)

Cadeaubon
De Bata Superstore cadeaubon is een bon die alleen in onze winkel te koop is en ingeleverd kan worden in de winkels.

Let op: Bata Superstore cadeaubonnen zijn onder geen enkele omstandigheden inwisselbaar tegen contanten. Ze zijn alleen in zijn geheel in te leveren, restanten worden niet uitgekeerd. Niet in geld, niet in een nieuwe bon.

Ja, alle prijzen van onze producten zijn gelijk. Soms kan het voorkomen dat bepaalde merken uitsluitend beschikbaar zijn in onze winkel of andersom.

Ja, dat kan via Klarna. Je betaalt een toeslag van €1.36 voor achter betalen.

Retourneren en ruilen

Is je bestelling niet helemaal zoals je had verwacht of heb je extra modellen en maten besteld om deze thuis te vergelijken, dan mag je je producten gewoon terugsturen. Retourneren is altijd voor eigen rekening. 

Wat moet je doen?

Stap 1. Stop het product(en) die niet naar wens zijn terug in de schoenendoos of verpakking en stop dit vervolgens terug in de Bata Superstoredoos.          

Let op: Retourneren kan alleen in originele verpakking, onbeschadigd en in originele staat.

Stap 2. Vul het retourformulier in welke artikelen retour komen en de reden waarom. Stop het retourformulier samen met de producten in de doos.

Stap 3. Plak de doos goed dicht. 

Stap 4: Plak het retour etiket op de doos met het juiste retouradres en breng het pakket naar een afgifte punt naar keuze.  

Let op: retourneren is voor eigen rekening. 

Optie 1. Je geeft het retourpakket af bij een service punt 

Stap 1: Ga op zoek naar het dichtstbijzijnde bezorgservicepunt bij jou in de buurt. 

Stap 2: Geef bij het door jou gekozen bezorgservicepunt je retourpakket af. Hier maken ze een retourzending aan voor jouw pakket. Je ontvangt vervolgens een bewijs van afgifte (via mail of fysiek) dat je goed dient te bewaren totdat we jouw retourzending hebben ontvangen en verwerkt. Dit is jouw bewijs van verzending. 

Het totaalbedrag exclusief eventuele verzendkosten zullen we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 tot 7 dagen na ontbinding van de overeenkomst, terugstorten. Je ontvangt het aankoopbedrag van ons terug zoals je betaald hebt.

Bij een eventuele schade aan de retourzending of een ongefrankeerde zending heeft Bata Superstore de mogelijkheid om hiervoor kosten in rekening te brengen.

Optie 2. Retourneer jouw product(en) in Bata Superstore

Stap 1. Geef je product(en) in de originele schoenendoos of verpakking af bij ons in de winkel. Je krijgt direct in de winkel het totaalbedrag, exclusief eventuele verzendkosten, (contant) retour.

  • Ja, de kosten zijn afhankelijk van het door jou gekozen verzendmethode. Verzend je via ons retourportaal dan zijn de kosten €6.75. 
  • Stuur je alle artikelen uit je bestelling retour dan storten wij de verzenkosten volledig terug.


Retourneren in de winkels Uden en Best is gratis. Let wel op dat de retour procedure verder wel online geschiet en dat we geen geld teruggeven of retourstorten in de winkel.

  • Ja, je kunt alle ongedragen items binnen 14 dagen retour sturen of ruilen. Passen mag uiteraard wel. Bij een retourzending ontvang je het aankoopbedrag, exclusief verzendkosten, terug op de rekening waarmee je hebt betaald. 
  • Artikelen, online gekocht, afgeprijsd voor 50% of meer mogen niet retour. Je krijgt geen geld terug. Je mag wel in de winkel voor hetzelfde bedrag een ander artikel uitzoeken.


Let op: retourkosten via de post zijn altijd voor eigen rekening.

Je hebt 14 dagen de tijd om je product(en) terug te sturen. Uiteraard mag het product wel worden gepast maar niet worden gedragen.

Geld retour binnen 5 tot 7 werkdagen, mits de artikelen in goede orde retour zijn ontvangen.

We nemen je retour z.s.m. in behandeling. Na ontvangst ontvang je van ons binnen 48 uur een bevestiging van je retour.

Het is momenteel nog niet mogelijk om een artikel van een online bestelling te ruilen. Je kunt het ontvangen artikel retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Het bedrag, exclusief eventuele verzendkosten, wordt binnen 5 tot 7 dagen overgemaakt na ontvangst van het retourpakket.

Ja, dit kan! Neem de originele doos en het retourformulier mee naar de winkel. Wij helpen je graag bij het ruilen van het product en zorgen ervoor dat je met het juiste paar de winkel verlaat.

Je kan je bestelling retourneren via ons retourportaal, of via met een vervoersbedrijf naar eigen keuze. Ga naar ons retour portaal &  log in met je track & trace code van je bestelling en je postcode. De rest wijst zich vanzelf.  

 

Vul daarnaast dit retourformulier volledig in en stuur deze, mét het artikel/de artikelen die je wil retourneren aan ons retour.

Bata Superstore Spaarsysteem

Inhoud accordeon
  1. Laat je persoonsgegevens achter bij Bata Superstore;
  2. Bij besteding van iedere €19.99 bij Bata Superstore spaar je 1 punt
  3. 1 punt = 1 euro waard
  4. Twee keer per jaar keren wij een waardecheque uit aan onze vaste klanten die boven de €15,- hebben gespaard
  5. Staat je spaarsaldo nog niet op €15,- of meer dan spaar je gewoon door tot het volgende moment van uitkeren
  6. Na het uitkeren van je waardecheque staat je saldo weer op 0 en spaar je opnieuw voor een nieuwe cheque

Sta je reeds ingeschreven bij Bata Superstore dan koppelt het systeem, middels je emailadres, je online aankopen met je reeds bestaande klantenkaart.

Wanneer je een online bestelling plaats spaar je automatisch mee voor punten.

Wanneer je aankopen doet in de winkel, zal ons personeel je naar je achternaam en/of postcode vragen zodat we je aankopen op je eigen klantenkaart kunnen bijschrijven. Sta je nog niet in ons systeem, dan voert ons personeel jou als nieuwe klant in.

Nee, dat is niet mogelijk.

Je mag het bedrag besteden aan een product (of meerdere) naar keuze, echter kom je het gekozen product retourneren krijg je voor de waarde van je chequebedrag geen geld terug. Je dient dit bedrag direct (weer) uit te geven in de winkel.

Het hele cheque bedrag dient in 1x besteed te worden.

Je spaart bij iedere aankoop van €19.99 bij Bata Superstore 1 punt.

Je krijgt, wanneer je 15 punten of meer hebt gespaard, 2x per jaar een waardecheque thuis in de brievenbus.

Wanneer je je product retour stuurt, verdwijnen ook je bijbehorende punten van je systeem.

Wil je je waardecheque graag online verzilveren dan kan je een mailtje sturen naar info@batasuperstore.nl o.v.v. je klantnummer en achternaam. Wij sturen je dan een code waarmee het bedrag online kan verzilveren. 

Garantie en klachten

Inhoud accordeon

Dat is heel vervelend. Wij hechten ontzettend veel waarde aan de kwaliteit van onze producten. Als je toch een kapot of verkleurd product van ons hebt ontvangen, neem dan gelijk contact op met onze klantenservice. Wij zorgen voor een passende oplossing.

In dat geval kan je direct contact opnemen met onze klantenservice, bij voorkeur per mail klantenservice@batasuperstore.nl. Vermeld daarbij altijd je ordernummer en een foto van de klacht/het probleem.

Optie 1. Online de klacht melden

Klachten kunnen online worden gemeld via een e-mail naar klantenservice@batasuperstore.nl met in de bijlage een aantal foto’s waarop het probleem goed zichtbaar is. Geef ook een korte omschrijving van de klacht en het ordernummer door. Per e-mail kan dit via klantenservice@batasuperstore.nl . Via Whatsapp kan dit op het nummer 06-27624065. Vervolgens ontvang je binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons. Wij behandelen klachten op maandag tot en met vrijdag 09.30 – 17.00 uur.

Indien mogelijk worden klachten beoordeeld en wordt er contact op genomen met jou en vinden wij een passende oplossing. Bij een klacht kijken wij altijd naar de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, die op jouw klacht van toepassing zijn.

Optie 2. In de winkel de klacht melden 

Wil je de klacht graag in de winkel melden dan nemen wij de klacht in behandeling op vertoon van het aankoopbewijs. 

We streven er naar je klacht ter plekke te beoordelen en naar een passende oplossing te zoeken. Indien een klacht niet ter plekke kan worden beoordeeld zullen wij de klacht innemen en hier binnen 3 werkdagen op terug komen.

Op fabricage fouten aan ritsen en klittenband geven wij 3 maanden garantie, na 3 maanden vergoeden wij 50% van de reparatiekosten. Na 6 maanden vervalt de garantie.

Artikelen met een fabrieksklacht die zich voordoet binnen een termijn van 14 dagen na aankoop worden direct vervangen. Is het betreffende artikel niet meer voorradig en slaag je niet voor een ander artikel dan ontvang je je aankoopbedrag retour.

Bij artikelen met een fabrieksklacht die zich voordoet na een termijn van 14 dagen na aankoop volgt reparatie door onze schoenmaker binnen 7 werkdagen. Eventuele kosten voor reparatie zijn voor rekening van Bata Superstore, tenzij er sprake is van schade die is ontstaan door verkeerd gebruik. Mocht reparatie niet mogelijk zijn zullen we het betreffende artikel vervangen of bieden wij je een passende korting op een nieuw artikel. Wij geven geen tegoedbonnen of geld retour.

  • Iedere klacht zal beoordeeld worden door ons, de volgende gebreken vallen niet onder garantie:

    – Normale slijtage van zolen/hakken 
    – Normale beschadiging/slijtage aan de hiel;
    – Kapotte veters door normale slijtage;
    – Kale neuzen bij schoenen door slijtage van buitenaf en/of niet onderhouden van het artikel;
    – Kale plekken bij schoenen door slijtage van buitenaf en normaal gebruik;
    – Beschadigingen door externe invloeden aan de schoen, denk aan chemicaliën, scherpe voorwerpen etc.;
    – Pasvormklachten en/of lichamelijke ongemakken zoals blaren, breedte, knelling etc.;
    – Het onjuist of extreem intensief gebruik van het artikel. Bijvoorbeeld een hak die afbreekt na een bergbeklimming op pumps valt niet onder de garantie.;

Slijtage en andere gebruikssporen kunnen veelal voorkomen worden door de aanbevolen onderhoudsartikelen te gebruiken die verkrijgbaar zijn in de online shop of Bata Superstore winkels.

Welkomskorting

Inhoud accordeon

Je hebt recht op welkomskorting als je nog niet bij ons als klant geregistreerd staat in ons systeem.

Op de webshop kun je je inschrijven met je emailadres en NAW gegevens. Vervolgens ontvang je een e-mail met daarin een kortingcode die eenmalig geldig is.

Als nieuwe klant willen we je graag bedanken voor je interesse in Bata Superstore en voor het achterlaten van je gegevens.
Je krijgt daarom 10 euro korting op je eerste online aankoop in de webshop.

Je hebt alleen recht op de 10 euro korting wanneer je  e-mail adres en je NAW gegevens bij ons bekend zijn in ons klantenbestand en systeem.

De minimale bestelwaarde is 59.95 en de korting is niet geldig op reeds afgeprijsde artikelen.
Iedere klant kan de code slechts éénmalig gebruiken.  Ook is de code niet geldig i.c.m. andere acties.

De korting kan je alleen online verrekenen en is niet geldig in onze winkels.

Je vult de code in bij ‘kortingscode’ tijdens het afrekenproces van je winkelmandje.

Vervelend wanneer je niet direct een e-mail ontvangt met daarin de kortingscode. Heb je in de spam gekeken? Check ook even de reclame- en andere ongewenste mappen van je emailserver.

Zit hij daar ook niet in, stuur dan een e-mail naar klantenservice@batasuperstore.nl met daarin je e-mailadres en je NAW gegevens.

Wij controleren je inschrijving en wanneer dit allemaal in orde is sturen we je alsnog de code toe zodat jij gebruik kan maken van 10 euro korting in onze webshop. 

 

Veel shopplezier!

Winkelmand

We maken uw winkelervaring persoonlijk

Bata Superstore maakt gebruik van cookies en andere technologieën om onze website betrouwbaar en veilig te houden, om de prestaties te meten, om een persoonlijke shopervaring en om persoonlijke advertenties aan te bieden. Hiervoor verzamelen we informatie over gebruikers, hun gedrag en hun toestellen.
Als je kiest voor ‘Cookies accepteren’, ga je ermee akkoord dat wij deze informatie delen met derde partijen, zoals onze marketingpartners. Dit betekent dat je data verwerkt zou kunnen worden in Nederland. Als je toestemming weigert gebruiken wij alleen de noodzakelijke cookies en ontvang je helaas geen gepersonaliseerde inhoud. Selecteer ‘Voorkeur instellen’ voor meer informatie en om opties te beheren. Je kunt je voorkeuren te allen tijden wijzigen. Lees onze ‘Privacy beleid’ voor meer informatie.

€10,- KORTING!

Schrijf je nu in voor onze

e-mailnieuwsbrief & krijg

€10,- korting op je eerste

online aankoop.

Je ontvangt een code per e-mail. 

 

  • Alleen geldig op nieuwe collectie

  • Niet geldig i.c.m. andere acties

  • Minimale besteding 59.99