Duurzame verzending
Betaal achteraf met Klarna
Shop online & instore
€10,- korting eerste online aankoop
0

FAQ

Bestellen & Levering

Inhoud accordeon

Stap 1. Kies je favoriete paar schoenen of accessoire;
Stap 2. Plaats je artikel(en) in je winkelmand;
Stap 3. Vul je persoonlijke gegevens in of log in op je account;
Stap 4. Controleer je adres;
Stap 5. Kies of je jouw pakket thuis wil laten bezorgen of dat je het liever ophaalt in onze winkel in Best of in Uden;
Stap 6. Kies een betaalwijze: Ideal, Achteraf betalen met Klarna, Creditcard of Bankcontact en vul eventueel een kortingscode in;
Stap 7. Controleer nogmaals jouw bestelling en ingevoerde keuzes en kies voor ‘Bestelling betalen’. Je zal automatisch worden doorgeleid naar de betaalpagina van jouw keuze.

Geen zorgen, dat kan gebeuren! Klik op de inlogpagina (onder Account) op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul het e-mailadres in waarmee je bij ons geregistreerd staat. Vervolgens ontvang je een mail met een link waar je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Bedankt voor je bestelling! Het kan enkele minuten duren voordat je de bevestigingsmail ontvangt. 

Let op: het kan voorkomen dat je bevestigingsmail in je spam/ongewenste inbox terechtkomt. Check daarom altijd deze inbox voor jouw Bata Superstore e-mailnotificatie. Heb je de e-mail niet ontvangen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Ja natuurlijk! Op het moment dat de bestelling verstuurd wordt vanuit ons magazijn, ontvang je een verzendbevestiging. De factuur wordt hier als PDF bestand bij meegestuurd, ook sturen wij een fysieke factuur mee in de verzenddoos. Deze factuur is voor eigen administratie.

Niet blij met je keuze? Dan kan je bestelling geannuleerd worden. Helaas is het na het plaatsen van een bestelling niet mogelijk om deze zelf te annuleren. Stuur in dit geval een mail naar klantenservice@batasuperstore.nl om je bestelling te annuleren en vermeld hierbij ook je bestelnummer.

Maandag t/m vrijdag:
Wij doen ons uiterste best je bestelling z.s.m. te verzenden. Normaal gesproken versturen wij bestellingen tussen maandag en vrijdag. Afhankelijk van de voorraad en de locatie wordt je bestelling binnen 1-3 dagen verzonden.   

 

PS. Heb je je bestelling binnen 5 werkdagen nog steeds niet ontvangen, laat het ons dan weten via klantenservice@batasuperstore.nl. Binnen 1 a 2 weken kunnen wij bijna altijd het pakket nog traceren (in samenwerking met de verzender). Na 14 dagen kunnen wij hierin helaas niets meer betekenen en ligt de verantwoordelijkheid bij jou als klant, klachten die na 14 dagen gemeld worden zullen wij daarom niet vergoeden. 

 

Zaterdag en zondag:
Bestel je op zaterdag of op zondag dan versturen wij jouw pakket in de week aansluitend.

Bovenstaande bezorgopties gelden voor levering aan huis.

 

Ophalen in de winkel:
Heb je dezelfde dag voor 16.00 uur besteld dan staat je bestelling de volgende dag gereed (m.u.v. zondag). Voor 14.00 uur besteld en je wil je pakket dezelfde dag nog ophalen; bel dan even met de winkel om te kijken of deze reeds klaarstaat.

De verzendkosten vanaf januari 2024, als je een bestelling plaatst, zijn €4,99. Bij het volledig retour zenden van de hele order worden de verzendkosten vergoed en terugbetaald.

 

LET OP!

Stuur je een deel van je bestelling retour dan zijn de verzendkosten én de retourkosten voor eigen rekening. 

 

Haal je je pakket op of breng je een pakket retour in onze winkel dan is het verzenden altijd gratis. Afhalen kan in Best en in Uden, ook retourneren kan in beide winkels.

 

Kijk voor de actuele openingstijden van onze winkels op www.batasuperstore.nl.

Je kunt een Bata Superstore kortingscode inleveren tijdens het afronden van jouw bestelling op de betaalpagina onder het kopje: ‘Kortingscode’.

Betalen

Inhoud accordeon

iDEAL
iDEAL is veilig, snel en makkelijk!
De volgende banken zijn hier bijvoorbeeld bij aangesloten: Rabobank, ABN AMRO, ING, ASN RegioBank, Van Lanschot Bankiers en SNS bank. 

 

Bankcontact


Creditcard

 

Klarna; achteraf betalen (+€1,36)

Ja, alle prijzen van onze producten zijn gelijk.

Soms kan het wel voorkomen dat bepaalde merken uitsluitend beschikbaar zijn in onze winkel of andersom. Ook kan er fysiek in de winkel een actie lopen die niet online geldt of andersom.

Ja, dat kan via Klarna.

Je betaalt dan een toeslag van €1.36 voor achteraf betalen.

Retourneren & Ruilen

Is je bestelling niet helemaal zoals je had verwacht of heb je extra modellen en maten besteld om deze thuis te vergelijken, dan mag je je producten gewoon terugsturen. Retourneren is altijd voor eigen rekening. 

Wat moet je doen?

Stap 1. Stop het product(en) die niet naar wens zijn terug in de schoenendoos of verpakking en stop dit vervolgens terug in de Bata Superstoredoos.          

Let op: Retourneren kan alleen in originele verpakking, onbeschadigd en in originele staat.

Stap 2. Vul het retourformulier in welke artikelen retour komen en de reden waarom. Stop het retourformulier samen met de producten in de doos.

Stap 3. Plak de doos goed dicht. 

Stap 4: Plak het retour etiket op de doos met het juiste retouradres en breng het pakket naar een afgifte punt naar keuze.  

Let op: retourneren is voor eigen rekening. 

Optie 1. Je geeft het retourpakket af bij een service punt 

Stap 1: Ga op zoek naar het dichtstbijzijnde bezorgservicepunt bij jou in de buurt. 

Stap 2: Geef bij het door jou gekozen bezorgservicepunt je retourpakket af. Hier maken ze een retourzending aan voor jouw pakket. Je ontvangt vervolgens een bewijs van afgifte (via mail of fysiek) dat je goed dient te bewaren totdat we jouw retourzending hebben ontvangen en verwerkt. Dit is jouw bewijs van verzending. 

Het totaalbedrag exclusief eventuele verzendkosten zullen we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 tot 7 dagen na ontbinding van de overeenkomst, terugstorten. Je ontvangt het aankoopbedrag van ons terug zoals je betaald hebt.

Bij een eventuele schade aan de retourzending of een ongefrankeerde zending heeft Bata Superstore de mogelijkheid om hiervoor kosten in rekening te brengen.

Optie 2. Retourneer jouw product(en) in Bata Superstore

Stap 1. Geef je product(en) in de originele schoenendoos of verpakking af bij ons in de winkel. Je krijgt direct in de winkel het totaalbedrag, exclusief eventuele verzendkosten, (contant) retour.

  • Ja, de kosten zijn afhankelijk van de door jou gekozen verzendmethode. Verzend je via ons retourportaal dan zijn de kosten €6.75. 
  • Stuur je alle artikelen uit je bestelling retour dan storten wij de verzendkosten terug. Retourkosten blijven voor eigen rekening.


Retourneren in de winkel in Uden en Best is gratis. Let wel op dat de retourprocedure verder wel online geschiet en dat we geen geld teruggeven of retourstorten in de winkel.

  • Ja, je kunt alle ongedragen items binnen 14 dagen retour sturen of ruilen. Passen mag uiteraard wel. Bij een volledige retourzending ontvang je het aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, terug op de rekening waarmee je hebt betaald.


Let op: retourkosten via de post zijn altijd voor eigen rekening.

Je hebt 14 dagen de tijd om je product(en) terug te sturen.

Uiteraard mag het product wel worden gepast maar niet worden gedragen.

Producten die na 14 dagen retour komen worden niet in behandeling genomen tenzij anders overeengekomen via de klantenservice. Vakantieperiodes worden hierin meegenomen.

Binnen 5 tot 7 werkdagen ontvang je een terugbetaling, mits de artikelen in goede orde retour zijn ontvangen.

We nemen je retour z.s.m. in behandeling. Na ontvangst krijg je van ons via de mail binnen 3 werkdagen een bevestiging van je retour.

Mocht je na 5 werkdagen nog niks hebben vernomen, controleer altijd even je bankrekening. Het kan zijn dat het geld wel is teruggestort maar je geen mail hebt ontvangen. 

 

Heb je na 5 tot 7 werkdagen nog geen geld teruggekregen, neem dan even contact op met de klantenservice. Dan kijken wij het retourproces voor je na.

Het is helaas niet mogelijk om een artikel van een online bestelling online te ruilen. Je zult het ontvangen artikel retour moeten sturen en een nieuwe bestelling moeten plaatsen. Het bedrag, exclusief eventuele verzendkosten, wordt binnen 5 tot 7 werkdagen overgemaakt na ontvangst van het retourpakket.

 

Je kunt je bestelling wel fysiek in onze winkel komen ruilen voor een andere maat.

Ja, dit kan! Neem de artikelen in de originele verpakking of doos en het retourformulier mee naar de winkel. Wij helpen je graag bij het ruilen van het product en zorgen ervoor dat je met het juiste paar de winkel verlaat.

Je kunt je bestelling retourneren via ons retourportaal of met een vervoersbedrijf naar eigen keuze. Ga naar ons retour portaal & log in met je track & trace code van je bestelling en je postcode. De rest wijst zich in het portaal vanzelf.  

Vul daarnaast dit retourformulier volledig in, deze voegen wij altijd toe aan je bestelling, en stuur deze mét het artikel/de artikelen die je wil terugsturen aan ons retour.

Bata Superstore Spaarsysteem

Inhoud accordeon

  1. Laat je persoonsgegevens achter bij Bata Superstore
  2. Bij besteding van iedere €19.99 bij Bata Superstore spaar je 1 punt. 1 punt = 1 euro waard
  3. Twee keer per jaar keren wij een waardecheque uit aan onze vaste klanten die boven de €15,- hebben gespaard
  4. Staat je spaarsaldo nog niet op €15,- of meer dan spaar je gewoon door tot het volgende moment van uitkeren
  5. Na het uitkeren van je waardecheque staat je saldo weer op 0 en spaar je opnieuw voor een nieuwe cheque

Sta je reeds ingeschreven bij Bata Superstore dan koppelt het systeem, middels je emailadres, je online aankopen met je reeds bestaande klantenkaart.

 

Mocht je meerdere accounts hebben met elk een apart mailadres, raden wij aan om dit op 1 account samen te voegen. Laat dit dan tijdens het afrekenen even bij de kassa weten.

Wanneer je een online bestelling plaats spaar je automatisch mee voor punten. Dit is namelijk gekoppeld aan je e-mailadres.

Wanneer je aankopen doet in de winkel, zal ons personeel je naar je achternaam en/of postcode vragen zodat we je aankopen op je eigen klantenkaart kunnen bijschrijven. Sta je nog niet in ons systeem, dan voert ons personeel jou als nieuwe klant in.

Nee, dat is niet mogelijk.

 

Je mag het bedrag besteden aan een product (of meerdere) naar keuze. Echter kom je het gekozen product retourneren krijg je voor de waarde van je chequebedrag geen geld terug. Je dient dit bedrag direct (weer) uit te geven in de winkel.

Het hele cheque bedrag dient in 1x besteed te worden.

Je spaart bij iedere aankoop van €19.99 bij Bata Superstore 1 punt.

1 punt = 1 euro waard en bij 15 gespaarde punten keren wij een waardecheque uit.

Je krijgt, wanneer je 15 punten of meer hebt gespaard, 2x per jaar een waardecheque thuis in de brievenbus.

Deze cheque kun je binnen de aangegeven periode bij ons komen besteden!

Wanneer je je product retour stuurt, verdwijnen ook je bijbehorende punten van het systeem en begin je opnieuw met sparen.

Wil je je waardecheque graag online verzilveren dan kun je een mailt sturen naar info@batasuperstore.nl o.v.v. je klantnummer en achternaam. Wij sturen je dan een persoonlijke code op waarmee je het bedrag online kan verzilveren. 

Happy Shopping!

Garantie & Klachten

Inhoud accordeon

Dat is heel vervelend. Wij hechten ontzettend veel waarde aan de kwaliteit van onze producten. Als je toch een kapot of verkleurd product van ons hebt ontvangen, neem dan gelijk contact op met onze klantenservice via klantenservice@batasuperstore.nl. Wij zorgen voor een passende oplossing.

Optie 1. Online de klacht melden

Klachten kunnen online worden gemeld via een e-mail naar klantenservice@batasuperstore.nl met in de bijlage een aantal foto’s waarop het probleem goed zichtbaar is en een foto of screenshot van het aankoopbewijs. Geef ook een korte omschrijving van de klacht en het ordernummer of datum van de aankoop door. 

Vervolgens ontvang je binnen 48 uur een reactie van ons. Wij behandelen klachten op maandag tot en met vrijdag van 09.30 – 17.00 uur.

 

Idealiter worden klachten eerst fysiek beoordeeld en wordt er daarna contact opgenomen met de klant om samen een passende oplossing te vinden. Bij een klacht kijken wij altijd naar de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, die op jouw klacht van toepassing zijn. 

 

Optie 2. In de winkel de klacht melden 

Wil je de klacht graag in de winkel melden dan nemen wij de klacht in behandeling op vertoon van het aankoopbewijs en het betreffende artikel.

We streven er naar je klacht ter plekke te beoordelen en naar een passende oplossing te zoeken. Indien een klacht niet ter plekke kan worden beoordeeld zullen wij de klacht innemen en hier binnen 3 werkdagen op terug komen.

Op fabricage fouten aan ritsen en klittenband geven wij 3 maanden garantie, na 3 maanden vergoeden wij 50% van de reparatiekosten. Na 6 maanden vervalt de garantie.

Artikelen met een fabrieksklacht die zich voordoet binnen een termijn van 14 dagen na aankoop worden direct vervangen. Is het betreffende artikel niet meer voorradig en slaag je niet voor een ander artikel dan ontvang je je aankoopbedrag retour.

Bij artikelen met een fabrieksklacht die zich voordoet na een termijn van 14 dagen na aankoop volgt reparatie door onze schoenmaker binnen 7 werkdagen. Eventuele kosten voor reparatie zijn voor rekening van Bata Superstore, tenzij er sprake is van schade die is ontstaan door verkeerd gebruik of normale slijtage. Mocht reparatie niet mogelijk zijn zullen we het betreffende artikel vervangen of bieden wij je een passende korting aan op een nieuw artikel. Wij geven geen tegoedbonnen of geld retour.

  • Iedere klacht zal zorgvuldig door ons beoordeeld worden, de volgende gebreken vallen niet onder garantie:

    – Normale slijtage van zolen/hakken 
    – Normale beschadiging/slijtage aan de hiel of neus
    – Kapotte veters door normale slijtage
    – Kale neuzen bij schoenen door slijtage van buitenaf en/of niet onderhouden van het artikel
    – Kale plekken bij schoenen door slijtage van buitenaf en normaal gebruik
    – Beschadigingen door externe invloeden aan de schoen, denk aan chemicaliën, scherpe voorwerpen, extreme weersinvloeden etc.
    – Pasvormklachten en/of lichamelijke ongemakken zoals blaren, breedte, knelling etc.
    – Het onjuist of extreem intensief gebruik van het artikel. Bijvoorbeeld een hak die afbreekt na een bergbeklimming op pumps of sneakers die tijdens een festivalseizoen intensief gedragen worden valt niet onder de garantie.

 

Slijtage en andere gebruikssporen kunnen veelal voorkomen worden door de aanbevolen onderhoudsartikelen te gebruiken die verkrijgbaar zijn in de online shop of in onze Bata Superstore winkels; voor persoonlijk advies kun je altijd bij ons terecht!

Welkomskorting

Inhoud accordeon

Je hebt recht op de welkomskorting als je nog niet bij ons als klant geregistreerd staat in ons systeem.

Op de webshop kun je je inschrijven met je emailadres en je NAW gegevens. Vervolgens ontvang je een e-mail met daarin een kortingcode die eenmalig te besteden is bij een online bestelling.

Als nieuwe klant willen we je graag bedanken voor je interesse in Bata Superstore en voor het achterlaten van je gegevens.
Je krijgt daarom 10 euro korting op je eerste online aankoop in de webshop.

Je hebt alleen recht op de 10 euro korting wanneer je e-mail adres en je NAW gegevens, na het inschrijven, bij ons bekend zijn in ons klantenbestand en systeem.

De minimale bestelwaarde is 59.99 en de korting is niet geldig op reeds afgeprijsde artikelen.
Iedere klant kan de code slechts éénmalig gebruiken.  Ook is de code niet geldig i.c.m. andere acties.

De korting kan je alleen online verrekenen en is niet geldig in onze winkels.

Je vult de code in bij ‘kortingscode’ tijdens het afrekenproces van je winkelmandje.

Vervelend wanneer je niet direct een e-mail ontvangt met daarin de kortingscode. Dit kan enkele minuten duren. Heb je daarnaast in de spam box gekeken? Check ook even de reclame- en andere ongewenste mappen van je emailserver. Zit hij daar ook niet in, stuur dan een e-mail naar klantenservice@batasuperstore.nl met daarin je e-mailadres en je NAW gegevens.

Wij controleren z.s.m. je inschrijving en wanneer dit allemaal in orde is sturen we je alsnog de code toe zodat jij gebruik kan maken van 10 euro korting in onze webshop. 

Veel shopplezier!

Winkelmand

Menu

€10,- KORTING!

Schrijf je nu in voor onze

e-mailnieuwsbrief & krijg

€10,- korting op je eerste

online aankoop.

Je ontvangt een code per e-mail. 

 

  • Alleen geldig op nieuwe collectie

  • Niet geldig i.c.m. andere acties

  • Minimale besteding 59.99