fbpx

Veel gestelde vragen - FAQ Bata Superstore webshop

Hi! Waarmee kunnen wij je helpen?

  • Bestellen & levering
  • Betalen
  • Retourneren en ruilen
  • Bata Superstore Spaarsysteem
  • Garantie en klachten

Bestellen & levering

Hoe plaats ik een bestelling?

Stap 1. Kies je favoriete paar schoenen of accessoires;
Stap 2. Plaats je artikel(en) in je winkelmand;
Stap 3. Vul je persoonlijke gegevens in of log in op je account;
Stap 4. Controleer je adres;
Stap 5. Kies of je jouw pakket thuis wil laten bezorgen of dat je het liever ophaalt in onze winkel Bata Superstore in Best;
Stap 6. Kies een betaalwijze: Ideal, Creditcard of Bankcontact
Stap 7. Controleer nogmaals jouw bestelling en ingevoerde keuzes en kies voor ‘Bestelling betalen’. Je zal automatisch worden doorgeleid naar de betaalpagina van jouw keuze.

Wachtwoord vergeten van mijn account wat nu?
Geen zorgen, dat kan gebeuren! Klik op de inlogpagina (onder Account) op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul het e-mailadres in waarmee je bij ons geregistreerd staat. Vervolgens ontvang je een mail met een link waar je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ontvang ik een bevestigingsmail van mijn bestelling?
Bedankt voor je bestelling! Het kan enkele minuten duren voordat je de bevestigingsmail ontvangt.

Let op: het kan voorkomen dat je bevestigingsmail in je spam/ongewenste inbox terechtkomt. Check daarom altijd deze inbox voor jouw Bata Superstore e-mailnotificatie. Heb je de e-mail niet ontvangen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Ontvang ik een factuur van mijn bestelling?
Ja natuurlijk! Op het moment dat de bestelling verstuurd wordt vanuit ons distributiecentrum, ontvang je een verzendbevestiging. De factuur wordt als PDF bestand meegestuurd met de verzendbevestiging. Deze factuur is voor eigen administratie.

Ik wil mijn bestelling annuleren.
De bestelling kan geannuleerd worden, helaas is het niet mogelijk om dit zelf te annuleren. Neem telefonisch of via onze chatfunctie contact op met de klantenservice om je bestelling te annuleren. Zorg ervoor dat je je ordernummer bij je hebt, zo kunnen wij jou nog sneller van dienst zijn.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Maandag t/m vrijdag:
Voor 14.00 uur besteld, dezelfde dag in huis en onder normale omstandigheden, de volgende dag in huis. Dit geldt alleen op werkdagen en als de artikelen op voorraad zijn in ons magazijn.

Zaterdag en zondag:
Bestel je op zaterdag en zondag dan ontvang je jouw pakketje dinsdag.

Bovenstaande bezorgopties gelden voor levering aan huis.

Ophalen in de winkel:
Dezelfde dag besteld voor 14.00 uur dan is het mogelijk om op dezelfde dag je bestelling op te halen. Het afhaaladres is Europaplein 1 in Best. Na 14.00 uur besteld, dan staat je pakketje de volgende dag voor je klaar.

Je pakketje blijft daar 7 dagen staan, heb je je pakket dan niet opgehaald, zal de klantenservice contact met je opnemen.

Wat zijn de kosten voor verzending?
Als je een bestelling plaatst met een totaalbedrag boven €75,- dan is de verzending gratis. Voor bestellingen onder €75,- brengen wij €5,95 verzendkosten in rekening. Haal je je pakket op in onze winkels, dan is het altijd gratis.

Kijk voor de openingstijden van Bata Superstore op www.batasuperstore.nl.

Ophalen afhaalpunt?

Hoe wissel ik mijn kortingscode of cadeaubon in?
Je kunt een Bata Superstore kortingscode inleveren tijdens het afronden van jouw bestelling op de betaalpagina onder het kopje: ‘Kortingscode’.
Een Bata Superstore cadeaubon kun je alleen inleveren in onze winkel.

Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden online?

iDEAL
iDEAL is veilig, snel en makkelijk!
De volgende banken zijn hierbij bijvoorbeeld aangesloten: Rabobank, ABN AMRO, ING, ASN RegioBank, Van Lanschot Bankiers of SNS bank.

-Bankcontact
-Creditcard

Cadeaubon
De Bata Superstore cadeaubon is een bon die alleen in onze winkel te koop is en ingeleverd kan worden.

Let op: Bata Superstore cadeaubonnen zijn onder geen enkele omstandigheden inwisselbaar tegen contanten.

Zijn de prijzen in de winkels gelijk aan die van de online shop?
Ja, alle prijzen van onze producten zijn gelijk. Soms kan het voorkomen dat bepaalde merken uitsluitend beschikbaar zijn in onze winkel of andersom.

Kan ik ook achteraf betalen?
Nee, helaas deze mogelijkheid bieden wij (nog) niet.

Retourneren en ruilen

Hoe kan ik mijn product retourneren?
Is je bestelling niet helemaal zoals je had verwacht of heb je extra modellen en maten besteld om deze thuis te vergelijken, dan mag je je producten gewoon terugsturen. Retourneren is altijd voor eigen rekening.

Wat moet je doen?

Stap 1. Stop het product(en) die niet naar wens zijn terug in de schoenendoos of verpakking en stop dit vervolgens terug in de Bata Superstoredoos.
Let op: Retourneren kan alleen in originele verpakking, onbeschadigd en in originele staat.

Stap 2. Vul het retourformulier in welke artikelen retour komen en de reden waarom. Stop het retourformulier samen met de producten in de doos.

Stap 3. Plak de doos goed dicht.

Stap 4: Plak het retour etiket op de doos met het juiste retouradres en breng het pakket naar een afgifte punt naar keuze. 

Let op: retourneren is voor eigen rekening.

Optie 1. Je geeft het retourpakket af bij een service punt

Stap 1: Ga op zoek naar het dichtstbijzijnde bezorgservicepunt bij jou in de buurt.

Stap 2: Geef bij het door jou gekozen bezorgservicepunt je retourpakket af. Hier maken ze een retourzending aan voor jouw pakket. Je ontvangt vervolgens een bewijs van afgifte (via mail of fysiek) dat je goed dient te bewaren totdat we jouw retourzending hebben ontvangen en verwerkt. Dit is jouw bewijs van verzending.

Het totaalbedrag exclusief eventuele verzendkosten zullen we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 tot 7 dagen na ontbinding van de overeenkomst, terugstorten. Je ontvangt het aankoopbedrag van ons terug zoals je betaald hebt.

Bij een eventuele schade aan de retourzending of een ongefrankeerde zending heeft Bata Superstore de mogelijkheid om hiervoor kosten in rekening te brengen.

Optie 2. Retourneer jouw product(en) in Bata Superstore

Stap 1. Geef je product(en) in de originele schoenendoos of verpakking af bij ons in de winkel. Je krijgt direct in de winkel het totaalbedrag, exclusief eventuele verzendkosten, (contant) retour.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
Ja, de kosten zijn afhankelijk van het door jou gekozen verzendmethode.

Retourneren in de winkel is gratis.

Kan ik een afgeprijsd product retour sturen?
Ja, je kunt alle ongedragen items binnen 14 dagen retour sturen of ruilen. Passen mag uiteraard wel. Bij een retourzending ontvang je het aankoopbedrag, exclusief verzendkosten, terug op de rekening waarmee je hebt betaald.

Let op: retourkosten zijn altijd voor eigen rekening.

Hoeveel dagen heb ik de tijd om producten te retourneren?
Je hebt 14 dagen de tijd om je product(en) terug te sturen. Uiteraard mag het product wel worden gepast maar niet worden gedragen.

Hoe lang duurt een terugbetaling na het verwerken van mijn retourzending?
Geld retour binnen 5 tot 7 werkdagen, mits de artikelen in goede orde retour zijn ontvangen.

Hoe lang duurt het voordat mijn retour verwerkt is?
We nemen je retour z.s.m. in behandeling. Na ontvangst ontvang je van ons binnen 48 uur een bevestiging van je retour.

Kan ik een online bestelling ruilen?
Het is momenteel nog niet mogelijk om een artikel van een online bestelling te ruilen. Je kunt het ontvangen artikel retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Het bedrag, exclusief eventuele verzendkosten, wordt binnen 5 tot 7 dagen overgemaakt na ontvangst van het retourpakket.

Kan ik een online bestelling ruilen in de winkel?
Ja, dit kan! Neem de originele doos en het retourformulier mee naar de winkel. Wij helpen je graag bij het ruilen van het product en zorgen ervoor dat je met het juiste paar de winkel verlaat.

Geld retour
Indien je verzendkosten hebt betaald, omdat je bestelling onder de €75,- is gebleven, storten wij deze niet terug. Het geld wat we terugbetalen, wanneer je zending in goede orde retour is ontvangen, storten wij het aankoopbedrag van je schoenen terug (minus de verzendkosten).

 

Bata Superstore Klantenkaart

Hoe werkt het online spaarsysteem?

  1. Laat je persoonsgegevens achter bij Bata Superstore;
  2. Bij besteding van iedere €19.99 bij Bata Superstore spaar je 1 punt
  3. 1 punt = 1 euro waard
  4. Twee keer per jaar keren wij een waardecheque uit aan onze vaste klanten die boven de €15,- hebben gespaard
  5. Staat je spaarsaldo nog niet op €15,- of meer dan spaar je gewoon door tot het volgende moment van uitkeren
  6. Na het uitkeren van je waardecheque staat je saldo weer op 0 en spaar je opnieuw voor een nieuwe cheque

Hoe koppel ik mijn bestaande klantenkaart aan mijn account?
Sta je reeds ingeschreven bij Bata Superstore dan koppelt het systeem, middels je emailadres, je online aankopen met je reeds bestaande klantenkaart.

Hoe kan ik mezelf inschrijven voor het spaartsysteem?
Wanneer je een online bestelling plaats spaar je automatisch mee voor punten.
Wanneer je aankopen doet in de winkel, zal ons personeel je naar je achternaam en/of postcode vragen zodat we je aankopen op je eigen klantenkaart kunnen bijschrijven. Sta je nog niet in ons systeem, dan voert ons personeel jou als nieuwe klant in.

Kan ik mijn waardecheque inwisselen tegen contanten?
Nee, dat is niet mogelijk.
Je mag het bedrag besteden aan een product (of meerdere) naar keuze, echter kom je het gekozen product retourneren krijg je voor de waarde van je chequebedrag geen geld terug. Je dient dit bedrag direct (weer) uit te geven in de winkel.

Kan ik mijn gespaarde bedrag in meerdere keren besteden.
Het hele cheque bedrag dient in 1x besteed te worden.

Hoeveel punten spaar ik?
Je spaart bij iedere aankoop van €19.99 bij Bata Superstore 1 punt.

Wanneer kan ik mijn punten inzetten/uitbetalen?
Je krijgt, wanneer je 15 punten of meer hebt gespaard, 2x per jaar een waardecheque thuis in de brievenbus.

Wat gebeurt er met mijn punten als ik een product retour stuur?
Wanneer je je product retour stuurt, verdwijnen ook je bijbehorende punten van je systeem.

Kan ik mijn waardecheque ook online inleveren.
Helaas kan de waardecheque nu nog alleen fysiek in de winkel besteed worden.

Garantie en klachten

Ik heb een kapot of verkleurd product ontvangen. Wat nu?
Dat is heel vervelend. Wij hechten ontzettend veel waarde aan de kwaliteit van onze producten. Als je toch een kapot of verkleurd product van ons hebt ontvangen, neem dan gelijk contact op met onze klantenservice. Wij zorgen voor een passende oplossing.

Hoe kan ik een klacht melden over een product?
In dat geval kan je direct contact opnemen met onze klantenservice, bij voorkeur per mail klantenservice@batasuperstore.nl. Vermeld daarbij altijd je ordernummer en een foto van de klacht/het probleem.

Optie 1. Online de klacht melden
Klachten kunnen online worden gemeld via een e-mail naar klantenservice@batasuperstore.nl met in de bijlage een aantal foto’s waarop het probleem goed zichtbaar is. Geef ook een korte omschrijving van de klacht en het ordernummer door. Per e-mail kan dit via klantenservice@batasuperstore.nl . Via Whatsapp kan dit op het nummer 06-27624065. Vervolgens ontvang je binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons. Wij behandelen klachten op maandag tot en met vrijdag 09.30 – 17.00 uur.

Indien mogelijk worden klachten beoordeeld en wordt er contact op genomen met jou en vinden wij een passende oplossing. Bij een klacht kijken wij altijd naar de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, die op jouw klacht van toepassing zijn.

Optie 2. In de winkel de klacht melden
Wil je de klacht graag in de winkel melden dan nemen wij de klacht in behandeling op vertoon van het aankoopbewijs.
We streven er naar je klacht ter plekke te beoordelen en naar een passende oplossing te zoeken. Indien een klacht niet ter plekke kan worden beoordeeld zullen wij de klacht innemen en hier binnen 3 werkdagen op terug komen.

Wat is mijn garantie periode & waarop is mijn garantie gebaseerd.
Op fabricage fouten aan ritsen en klittenband geven wij 3 maanden garantie, na 3 maanden vergoeden wij 50% van de reparatiekosten. Na 6 maanden vervalt de garantie.

Artikelen met een fabrieksklacht die zich voordoet binnen een termijn van 14 dagen na aankoop worden direct vervangen. Is het betreffende artikel niet meer voorradig en slaag je niet voor een ander artikel dan ontvang je je aankoopbedrag retour.

Bij artikelen met een fabrieksklacht die zich voordoet na een termijn van 14 dagen na aankoop volgt reparatie door onze schoenmaker binnen 7 werkdagen. Eventuele kosten voor reparatie zijn voor rekening van Bata Superstore, tenzij er sprake is van schade die is ontstaan door verkeerd gebruik. Mocht reparatie niet mogelijk zijn zullen we het betreffende artikel vervangen of bieden wij je een passende korting op een nieuw artikel. Wij geven geen tegoedbonnen of geld retour.

Welke klachten worden niet vergoed?
Iedere klacht zal beoordeeld worden door ons, de volgende gebreken vallen niet onder garantie:

– Normale slijtage van zolen/hakken 
– Normale beschadiging/slijtage aan de hiel;
– Kapotte veters door normale slijtage;
– Kale neuzen bij schoenen door slijtage van buitenaf en/of niet onderhouden van het artikel;
– Kale plekken bij schoenen door slijtage van buitenaf en normaal gebruik;
– Beschadigingen door externe invloeden aan de schoen, denk aan chemicaliën, scherpe voorwerpen etc.;
– Pasvormklachten en/of lichamelijke ongemakken zoals blaren, breedte, knelling etc.;
– Het onjuist of extreem intensief gebruik van het artikel. Bijvoorbeeld een hak die afbreekt na een bergbeklimming op pumps valt niet onder de garantie.;

Slijtage en andere gebruikssporen kunnen veelal voorkomen worden door de aanbevolen onderhoudsartikelen te gebruiken die verkrijgbaar zijn in de online shop of Bata Superstore winkels.

SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF

Wil je ook op de hoogte blijven van onze acties & events meld je dan hier aan voor onze e-mail nieuwsbrief.  Ontvang informatie over nieuw arrivals, trends, aanbiedingen, acties, extra’s & meer!